Tuesday 25 June 2013

PERMULAAN PROJEK LADANG

Setelah lebih setahun mempelajari selok belok berkaitan tanaman anggur ini, kini Kunak Mini Vineyard mengambil keputusan untuk memulakan projek ini. Sebagai permulaan, 57 batang dari dua jenis anggur dipilih untuk ditanam iaitu anggur IAC (34 batang) dan Alphonso Lavelle (23 batang). Pemilihan dua varieti ini kerana ianya mudah ditanam dan dijaga. 


Keratan batang dipesan dari Kak Maizah


Mengisi tanah dalam Polibeg untuk bibit


                                                        Kiri: IAC    
                                                        Kanan: Alphonso Lavelle



6 comments:

  1. Salam,

    Boleh saya tahu bagaimana untuk mendapat bekalan benih keratan anggur dan sekiranya tidak keberatan untuk menghubungi kak Maizah memandangkan alamat dan no. kontek dalam gambar tu tidak berapa jelas. Terimakasih kerana sudi untuk berkongsi maklumat kepada saya,

    Fauziah

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kak...saya pun xsimpan nombor kak maizah...nak banyak ke sikit? kalau nak sikit saya boleh bagi free jer...tapi anggur isabella jela.

      Delete
  2. Salam Asran,

    Terima kasih ya sebab sudi reply post akak. Terharunya bila Asran nak bagi free jer ibarat kanak-kanak seronok dapat hadiah gula-gula ..hehe. Saya tak lah perlukan banyak sangat memadai utk percubaan menanam kat belakang rumah tanah pun sekangkang kera jer tak luas mana pun memadai kalau mampu menghidupkan sepohon anggur cuma sayangnya akak ni tinggal di Kuching Sarawak. Kalau Asran tak keberatan untuk supply & poskan kat akak benih keratan anggur tu tak kisah lah samada anggur isabella pun akak bersyukur dan akak boleh bank in jumlah harga keratan dan kos penghantaran pos tu nanti.

    Asran boleh hubungi hp saya 0198880070 utk sebut harga keratan dan kos postage serta alamat saya ya. Terimakasih & wassalam.

    FAUZIAH

    ReplyDelete
  3. salam kak...sori kak h/p sy problem...akak bg kt sini je alamat akak...pasal postage tu biar sy jer urus...akak xyah bayar apa2...insyaAllah minggu dpn saya kirim.

    ReplyDelete
  4. Alamat akak :

    Fauziah Haji Sharkawi
    Jabatan Ketua Menteri
    Tingkat 21 Wisma Bapa Malaysia
    93502 Petra Jaya
    Kuching, Sarawak

    Terima kasih banyak-banyak ya Asran. Terharu sangat akak dapat respon yang sangat2 baik dari Asran bukan hanya sanggup berkongsi ilmu melalui blog sehinggakan sanggup memberi benih kat akak dengan percuma...Alhamdulillah. Semoga Allah merahmati usaha Asran dan mendapat ganjaran di akhirat nanti...Amin.

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved www.kunakvineyard.com